Νίκος Καραγιάννης 22.02.2024
Μπορεί στο Μετρό της Αθήνας τα φώτα έχουν εστιάσει στη νέα γραμμή 4, όμως στην Ελληνικό Μετρό ο σχεδιασμός και για τις υπόλοιπες επεκτάσεις προχωρά και μια από αυτές είναι η επέκταση της γραμμής 2 προς Μενίδι. Για να μπορέσει να τροχροδρομήσει η συγκεκριμένη επέκταση θα πρέπει να προηγηθεί η υλοποίηση της επέκτασης της γραμμής 2 προς Ίλιον (Ανθούπολη-Άγιος Νικόλαος) η οποία βρίσκεται υπό δημοπράτηση εδώ και σχεδόν ένα έτος.
Η επέκταση αυτή θα φέρει το μετρό στα σύνορα Ιλίου και Καματερού και η επόμενη φάση θα είναι η επόμενη επέκταση που ουσιαστικά θα καλύψει τρεις ακόμα μεγάλες πληθυσμιακά περιοχές. Θα είναι η τελική επέκταση της γραμμής 2, η οποία μαζί με την επέκταση προς τη Γλυφάδα θα φτάσει συνολικά τους 26 σταθμούς.
Που θα γίνουν οι τρεις νέοι σταθμοί
Η επέκταση του Μετρό και συγκεκριμένα της γραμμής 2 προς Μενίδι θα περιλαμβάνει τρεις νέους υπόγειους σταθμούς. Ο πρώτος σταθμός θα ονομάζεται ΚΑΜΑΤΕΡΟ και θα κατασκευαστεί επί της οδού Φυλής, ο δεύτερος σταθμός ΖΕΦΥΡΙ και θα συνδέεται με τον ομώνυμο σταθμό του Προαστιακού Σιδηρόδρομου και ο τερματικός σταθμός θα ονομάζεται ΑΧΑΡΝΕΣ και θα είναι στο κέντρο του Μενιδίου.
Η Ελληνικό Μετρό έχει προσδιορίσει την χάραξη του έργου ενώ έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι τοπογραφικές μελέτες μέχρι τον δεύτερο σταθμό στην διασταύρωση με την Αττική Οδό.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Ελληνικό Μετρό, στο προσεχές διάστημα θα δημοπρατηθούν οι υπόλοιπες τοπογραφικές μελέτες, αλλά και οι γεωλογικές, γεωφυσικές και γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες. Η ωρίμανση του έργου εκτιμάται πως θα μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι το 2027-2028.
Αυτό σημαίνει πως δυνητικά και ανάλογα με τις ανάγκες και τις προτεραιότητες του δικτύου Μετρό της Αθήνας, θα μπορεί να δρομολογηθεί για χρηματοδότηση στο πλαίσιο της επόμενης προγραμματικής περιόδου (δηλαδή κατ` ελάχιστο την περίοδο 2028-2034).
Με την επέκταση τοy Μετρό μέχρι το Μενίδι θα καλυφθούν οι πιο απομακρυσμένες περιοχές βορειοδυτικά του πολεοδομικού συγκροτήματος της πρωτεύουσας. Θα εξυπηρετεί τρεις διαφορετικούς Δήμους: Αγίων Αναργύρων-Καματερού, Φυλής και Αχαρνών-Θρακομακεδόνων. Συνολικά οι τρεις αυτοί Δήμοι έχουν πληθυσμό που ξεπερνά τους 210.000 κατοίκους ενώ είναι περιοχές που συγκεντρώνει αξιόλογη βιοτεχνική και σε κάποιες περιπτώσεις βιομηχανική δραστηριότητα.
Με την σύνδεση του Μετρό στο σταθμό ΖΕΦΥΡΙ του Προαστιακού, ο επιβάτης θα μπορεί να μετεπιβιβάζεται στο δίκτυο του Μετρό και αντιστρόφως προς το δίκτυο του Προαστιακού, δίνοντας νέες μεγάλες εναλλακτικές δυνατότητες μετακίνησης με τα μέσα σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας.
Παράλληλα η σύνδεση με τον μεγάλο πληθυσμιακά και γεωγραφικά Δήμο Αχαρνών θα φέρει το Μετρό σε μια αναπτυσσόμενη περιοχή. Η διαδρομή από Αχαρνές μέχρι την Ομόνοια θα γίνεται σε περίπου 23 λεπτά, όταν σήμερα απαιτείται σχεδόν μια ώρα είτε με λεωφορεία, είτε με ι.χ. οχήματα.
Αυτή την εποχή τον πρώτο λόγο έχει η επέκταση της κόκκινης γραμμής 2, από την Ανθούπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο στο Ίλιον.
Ο στόχος είναι το δίκτυο να φτάσει τους 120 σταθμούς τουλάχιστον μέχρι το 2040 και να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος της μητροπολιτικής Αθήνας.