Πέρα από τη βαθύτατη κρίση στα μέσα σταθερής τροχιάς που περνάει η χώρα μας μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι το θέμα ασφάλειας μεταφορών δεν “ακουμπά” το Μετρό. Η Αττικό Μετρό έχει καταγράψει διαφορετική πορεία στις συγκοινωνίες και παραμένει ένα ασφαλές και πρόσφορο μέσο μεταφοράς.
Για τον λόγο αυτό η κουβέντα γύρω από το Μετρό αφορά τις επεκτάσεις, τους νέους σταθμούς και τους δήμους που μπαίνουν στο “κάδρο” της επέκτασης.
Και σε αυτό “κάδρο” μπαίνουν και οι Αχαρνές. Για να εξηγούμαστε μην περιμένετε κάτι άμεσα. Τα σχέδια επέκτασης και κυρίως οι υλοποιήσεις είναι χρονοβόρες, ωστόσο είναι ελπιδοφόρο ότι σε κάποια χρόνια θα δούμε σταθμό του Μετρό στην πόλης μας.
Όπως κάθε Μετρό μια μεγαλούπολης που “σέβεται τον εαυτό το” οφείλει να “πηγαίνει παντού”, εκμηδενίζοντας χρονικά τις αποστάσεις από το κέντρο της πρωτεύουσας προς τα προάστια και πίσω.
Τα έργα του Μετρό αυτή τη στιγμή αφορούν τη Γραμμή 4 (Άλσος Βεΐκου – Γουδή). Τα έργα στη Γραμμή 4 έχουν ήδη ξεκινήσει, την ώρα που το Μετρό κάνει στάση στον Πειραιά, με τους σταθμούς “Πειραιάς”, “Δημοτικό Θέατρο” και “Μανιάτικα” να εξυπηρετούν χιλιάδες πολίτες καθημερινά.
Μετά τη Γραμμή 4 έρχονται 35 νέοι σταθμοί σε 9 επεκτάσεις του Μετρό
Σύμφωνα την Αττικό Μετρό, εκτός από τους 15 σταθμούς της Γραμμής 4, σχεδιάζονται 35 νέοι σε συνολικά 9 επεκτάσεις, με απώτερο στόχο οι διαθέσιμες για το επιβατικό κοινό στάσεις του Μετρό να ξεπεράσουν τις 100.
Πιο συγκεκριμένα:
Πρώτη φάση
• Επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον (3 νέοι σταθμοί σε Ίλιον, Παλατιανή, Άγιος Νικόλαος)
• Επέκταση της Γραμμής 2 προς Γλυφάδα (3 νέοι σταθμοί σε Άνω Γλυφάδα, Γρ. Λαμπράκη και Γλυφάδα)
• Επέκταση της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη (6 νέοι σταθμοί σε Νέα Ιωνία, Πευκάκια, Νέα Φιλαδέλφεια, Πύργος Βασιλίσσης, Ίλιον και Πετρούπολη)
• Διακλάδωση της Γραμμής 1 (Ηλεκτρικός) από το Θησείο προς το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (4 νέοι σταθμοί σε Χαμοστέρνας, Δαβάκη, Τζιτζιφιές και ΚΠΙΣΝ)
• Διακλάδωση Γραμμής 4 από τον Ευαγγελισμό μέχρι την ΠΥΡΚΑΛ (3 νέοι σταθμοί σε Παγκράτι, Βύρωνα και ΠΥΡΚΑΛ)
Δεύτερη φάση (εδώ “μπαίνουν” στο παιχνίδι” οι Αχαρνές)
• Επέκταση της Γραμμής 4 προς Μαρούσι και Λυκόβρυση (10 νέοι σταθμοί σε Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση)
• Υπογειοποίηση της Γραμμής 1 στο τμήμα Φάληρο – Πειραιάς (ένας νέος σταθμός)
• Επέκταση της Γραμμής 2 από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι το Μενίδι (3 νέοι σταθμοί)
• Επέκταση της Γραμμής 1 από την Κηφισιά μέχρι την Εθνική Οδό στον κόμβο Βαρυμπόμπης (2 νέοι σταθμοί σε Νέα Ερυθραία και Κόμβος Βαρυμπόμπης)
Εδώ έρχεται και μια πολιτική πρόκληση (challenge αν θέλετε να χρησιμοποιήσουμε και όρους social media).
Οι Αχαρνές ως 4ος σε πληθυσμό δήμος της Αττικής οφείλει να καταβάλλει κάθε προσπάθεια σε πολιτικό επίπεδο ώστε η επέκταση της Γραμμής 2 από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι το Μενίδι να προκριθεί χρονικά και να μπει σε πιο άμεση προτεραιότητα στον σχεδιασμό της Αττικό Μετρό.